Nihan Peker'i ziyaret :)

Posted by YalınCocuk - -




type='html'>
 Herkese merhabalar!

Bildiğiniz üzere Building tarafından düzenlenen Blogger&Designer projesinde benim tasarımcım Nihan Peker idi.
Bizde Perşembe günü hem birbirimizi daha yakından tanımak, hem proje üzerine konuşmak hem de sizlere tasarlayacağı elbisenin biraz ucundan göstermek üzere evinde buluştuk!


Nihan Peker; 1985 doğumlu, Yeditepe Üniversitesi moda tekstil bölümünden mezun olduktan sonra eğitimine birde Marangoni Fashion Design masterını eklemiş ve inanılmaz başarılara imza atmış! Beni en çok kumaşları kendi yapması, iplikleri boyayıp onlarla harikalar yaratması etkiledi. Gerçekten öyle çok uğraşıyormuş ki...

Yukarıda gördüğünüz elbise onun en kıymetlisi! Bu elbise Swarovski Crystallized Elements yarışmasında ilk 3'e girme başarısını kazandırmış. Nasıl inanılmaz emeklerle tek tek elleriyle uğraştığı ve paha bile biçilemeyecek bir elbise olduğunu söylememe gerek yok sanırım...

Evinin üst çatı katını mini bir atolye haline getirmiş. Geniş terasa açılan bu mini oda da koleksiyonundan bazı parçalar, Singer dikiş makinesi ve laptop'ı bulunuyor. :)

Kahvelerimiz, Krispy Kreme donutlarımız ve cookielerimizle harika bir sohbete başlıyoruz ve yapacağımız projeden bol bol konuşuyoruz...

Tabii ben çok heyecanlıyım, tasarlayacağı kıyafeti görmek için can atıyorum! Görüncede mutluluğum ve heyecanım ikiye katlanıyor çünkü yine inanılmaz bir emek ve yine çok orjinal parçalar gösteriyor bana!


İşte benim için tasarlayacağı elbisenin ilk hali de üstteki fotoğraf. 
Çıkardığı kalıp bana tam geldi, gördüğünüz gibi Zuhal 36 diye notunu almış :)) Yine kendi boyayıp beklettiği iplerden, yine inanılmaz bir emekle muhteşem olacağından hiç şüphem olmayan elbisemin son halini görmek için sabırsızlanıyorum! Şimdilik daha fazla ipucu yok, biraz merak edin... :))


Eveet, biraz da sözü Nihan Peker'e bırakmak istiyorum. Onun harika tasarımlarını deneyen ben ve Serap eşliğinde, mini Nihan Peker röportajı!


ZET: Nihan Peker kimdir? Bize biraz kendinden bahseder misin?

N.P: Resim eğitimi ardından Moda Tasarımı okudum, sonrasında Milano’da yine tasarım üzerine master yaptım..Şimdi burada kendi tasarımlarım için çalışıyorum. Nihan Peker markam için ağırlıklı olarak hazır giyim koleksiyonları hazırlıyorum ama bir yandan hep yaptığım ve herhangi bir zamana ait olmayan, her koleksiyonuma uyarlayabileceğim dokular yaratıyorum ve daha avant-garde tasarımlar yapıyorum. Hazır giyim koleksiyonlarıma göre daha az giyilebilir ama benim ve alanlar için çok daha özel..

ZET: Tasarım yaparken ilhamını nelerden alıyorsun?

N.P: Doğa fotoğrafçılarını takip ediyorum ve özellikle çok beğendiğim birkaç arkadaşım var. Sadece siyah bir yumurtanın binlerce farklı karesini çekebilen enteresan insanlar. Bu çok çeşitlilik bana iyi geliyor. Onun dışında ben her daim Eminönün’den ilham aldım, oralarda birlikte çalıştığım gözlemlediğim ustaların atölyeleri oldu, ve hiçbir yer bana orası kadar iyi gelmedi. Bir de tabi ki kendi atölyem bana hep en güzel ilhamları vermiştir.


ZET: En sevdiğin tasarımcılar kimler?

N.P: Mies van der Rohe’nin tasarımları, binaları mekanları inanılmazdır. Issey Miyake ve Helmut Lang’i çok beğenirim. 

 

ZET: Bu aralar neler yapıyorsun, yeni çıkacak olan koleksiyonundan bahseder misin?

N.P:‘Metabolizma’ koleksiyonum için çalışıyorum, kalıpları bitirmek üzereyiz. Bir yandan sadece gece kıyafetlerinden oluşan bir üst koleksiyon hazırlıyorum ve bir firma için tasarım yapıyorum. ‘Metabolizma’ biraz daha serbest ve üzerinde dökülen detayları olan bir koleksiyon. Kışlıklarıma göre biraz daha kısa ve pastel tonlar var diyebilirim.


ZET: Hedeflerin neler?


N.P: 2011 Ekim’de yeni bir yer ve mekanda olmak, kış koleksiyonumu sunmak en yakın hedef.


ZET: Tasarımcı olmak isteyen çok okuyucum var! Onlara tavsiyen nedir?

N.P: Mutlaka moda değil, ama illaki bir tasarım eğitimi almak, güzel sanatlar okumak. Çünkü eli fırça tutmuş, heykel yapmış veya grafik algısı yüksek biri ile bunları hiç yapmamış sadece hoşuna gittiği için içindeki gizli kalmış yeteneğin maalesef moda olduğunu zanneden biri arasında ciddi fark var. Eğitim her şeyi çözmüyor ama en azından tahammül edilebilir bir noktaya getirebiliyor, özgün ve gerçekten farklı bir şeyler yaratmak gerekiyor, sonrası onlara kalmış.



ZET: Ve tabii ki Zet'e kıyafet tasarlamaktan memnun musun :p

N.P: Evet kesinlikle,çok…Kafamdakini ilk anlattığımda aslında ne kadar iyi anlatıp anlatamadığımdan süphem vardı ama beni anlamış olmana ve seninde en az benim kadar heyecanlı olmana çok sevindim… Eminim sana da çok yakışacak, teşekkür ederim şimdiden :)

Nihan'a bütün içtenliği için çok teşekkür ediyorum! 

Unutmadan! Haftaya Nihan Peker ürünlerini Trendyol sitesinde indirimde bulabilecekmişsiniz! Benden söylemesi, sakın kaçırmayın derim! ;)
Vee yakında Building mağazasında satılmaya başlayacak!



View the Original article


Leave a Reply